Proč „se mnou“ ANO a proč s „bezrealitky“ NE?

23.03.2018

Nedávno jsem se dozvěděl o prodávající, která prodávala svůj domeček cestou webového portálu "BEZREALITKY".

Při prvním kontaktu byla prodávající dost drsná s tím, že si svůj domeček takto prodá sama a že o "realitce" nechce ani slyšet a že tím výrazně ušetří......

Podařilo se mi s prodávající osobně setkat, popovídat si s ním a vysvětlit různé věci, postupy a okolnosti okolo prodeje realit. Nicméně prodávající si nadále trvala na svém, že to "takto" zvládne všechno sama a v pohodě a levněji.

To mně neodradilo a s prodávající jsem se setkal podruhé a opět jsme "vše" probrali. Tentokrát jsem odjížděl s tím, že si vše ještě promyslí a dá mi druhý den vědět. Druhý den prodávající volala tak, jak jsme se dohodli - pane, já už jsem z toho docela zoufalá, domeček prodávám takto s "bezrealitkou" už 6 měsíců, šla jsem s cenou již dolů o "konkrétní" finanční částku, pořád chodím s někým na prohlídky, ale výsledek žádný, už tak nějak nemůžu, jsem z toho vyčerpaná a už mně to unavuje - "dám to vaší realitce", ale pouze neexkluzivně, nevýhradně.

S prodávající jsem se na to setkal potřetí, vše jsme opětovně rozebrali a probrali a nakonec prodávající uzavřela se mnou a s naší RK smlouvu na zprostředkování prodeje - ale exkluzivní, výhradní s tím, že k námi nabízené prodejní ceně domečku jsme navíc přidali i tu částku, o kterou prodávající již ponížila kupní cenu v průběhu "svého" prodeje.

Následný den se nabídka zpracovala a pustil jsem se do prodeje.

Do čtyř (!!!) dnů po dni, kdy prodávající uzavřela se mnou exkluzivní smlouvu, jsem našel kupujícího a pátý !!! den po uzavření exkluzivní smlouvy byla složena rezervační záloha na domeček prodávající.

Prodávající na mně koukala - jako na boha :-)

Nechci tím v žádném případě naznačit, že každému prodám každou jeho nemovitost do 5-ti dnů - chci tím velmi stručně odpovědět na nadpis tohoto článku a tím i dojít k závěru, v čem prodávající udělala nakonec dobře a správně, když svěřila prodej svého domečku exkluzivně a výhradně mně a naší realitce (jednotlivé body budou rozebrány a popsány podrobněji v dalších následujících článcích):

1/ Prodávající jsem velmi podrobně vysvětlil všechny postupy, mechanismy a rizika s prodejem nemovitosti spojené.

2/ Prodávající jsem předložil všechny možné - oprávnění, certifikáty, profesní způsobilosti, profesní pojistky, rejstříky, členství v asociacích, členství v realitní síti ČS, a.s. - které může realitka mít a vlastnit.

3/ S prodávající jsem jednal osobně u ní v domečku a hlavně, pozvali jsme jí rovněž do sídla naší firmy.

4/ Na místě v domečku a okolí, jsem pořídil fotodokumentaci skládající se přibližně z 80-ti fotek.

5/ Vysvětlil jsem prodávající výhody exkluzivní, výhradní smlouvy na zprostředkování prodeje se solidní a renomovanou realitkou, za kterou se samozřejmě považujeme a co jsme samozřejmě schopni doložit.

6/ Připravili jsem perfektní popis pro prezentaci nemovitosti s výběrem nejlepších 30-ti fotek pro prezentaci - vše měla prodávající možnost konzultovat.

7/ Ihned jsem odprezentoval prodávanou nemovitost na 14-ti největších realitních portálech ČR, časopisech, nástěnkách a oslovil jsem naše poptávající klienty.

8/ Prezentaci a nabídku měla prodávající zdarma, stejně jako "plachtu" na nemovitost a další.

9/ Kupní cenu jsem prodávající neponížil o naší odměnu, provizi, naopak naší odměnu a provizi jsme si navýšili nad cenu, kterou prodávající požadovala při svém prodeji domečku.

10/ O každém našem kroku prodávající věděla a dostávala cestou e-mailu pravidelné zprávy.

11/ Osobně jsme řešili její zástavu na domečku a hypo kupujících a s tím složitější úkony související.

12/ Všechny návrhy písemností, smluv a dalších postupů jsem předkládal prodávající ke konzultaci.

Těch úkonů bylo samozřejmě daleko více, prodávající měla vše zcela zdarma a bez práce, takže položte si základní otázku - co je tedy lepší - prodávat nemovitost se mnou (s námi), nebo prodávat nemovitost s "bezrealitkou"?